Magazyn i logistyka

Opakowanie produktu i przygotowanie do wysyłki – polecane rozwiązania

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Opakowanie produktu i przygotowanie do    wysyłki – polecane rozwiązania

Artykuł sponsorowany

Wybór opakowania produktu oraz odpowiednie przygotowanie go do wysyłki to bardzo istotne aspekty, szczególnie w przypadku sklepów realizujących zamówienia przez internet. Dowiedz się, czym powinno charakteryzować się dobre opakowanie oraz jak prawidłowo zapakować przesyłkę do klienta.

Jakie powinno być dobre opakowanie?

Opakowanie jest nieodłączną częścią produktu, jednak jak je wybrać, aby można było powiedzieć o nim, że jest dobre? Najważniejszym aspektem jest z pewnością wygoda użytkowania oraz bezpieczeństwo produktu. Z tego względu bardzo istotna jest wielkość opakowania. Nie może być ono zbyt duże, ponieważ istnieje prawdopodobieństwo, że produkt będzie się obijał o jego ścianki w trakcie transportu i ulegnie zniszczeniu. Postaraj się więc, aby opakowanie było możliwie najbardziej zbliżone rozmiarami do gabarytów towaru. Świetnym sposobem jest na przykład pakowanie w folię termokurczliwą, które skutecznie chroni przedmioty przed uszkodzeniem, umożliwia bezpieczny i komfortowy transport, a także przechowywanie w odpowiednich warunkach. 

Podczas wyboru opakowania zadbaj także o to, aby spełniało ono wszystkie wymogi technologiczne oraz prawne. Dopilnuj więc, żeby na opakowaniu znalazły się konieczne oznaczenia, w odpowiedniej wielkości i kolorystyce. Zastanów się, która informacja jest  najbardziej istotna (bez której tak naprawdę opakowanie nie ma racji bytu) oraz co konkretnie chcesz przekazać klientowi i przedstaw to w jasny i czytelny sposób. 

Oprócz aspektów praktycznych bardzo ważna jest także estetyka opakowania. Często to właśnie ona zwraca uwagę konsumentów, dlatego ważne jest, aby odpowiednio o nią zadbać. Dopasuj opakowanie do branży, w której się obracasz, ale nie zapomnij dodać charakterystycznego elementu, który pozwoli Ci wyróżnić się na tle konkurencji. Z pewnością pomoże Ci w tym druk cyfrowy oraz cięcie na ploterze

Przygotowanie do wysyłki

Oprócz wyboru właściwego opakowania warto także zadbać o prawidłowe przygotowanie produktu do wysyłki. Warto zdecydować się na takie rozwiązania jak wypełniacze w postaci  folii bąbelkowej, granulatów, poduszek z powietrzem, styropianu, a nawet starych pogniecionych gazet, które dodatkowo zabezpieczą wysyłany przedmiot przed przemieszczaniem się i potencjalnymi uszkodzeniami. Pamiętaj także, że jeśli planujesz wysyłkę kosmetyków, szczególnie tych naturalnych, leków i suplementów lub żywności, to konieczne jest także zaopatrzenie przesyłki w suchy lód, który zapobiegnie utracie ich właściwości.

W przypadku większości paczek nie obejdzie się także bez dodatkowego zabezpieczenia od zewnątrz. W tej roli najlepiej sprawdzi się znana wszystkim folia stretchowa, która zabezpieczy opakowanie przed otwarciem. Jeśli chcesz wybrać bardziej ekologiczne rozwiązanie, możesz także postawić na dość popularną ostatnio folię wykonaną z recyklingu.

Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo Twojej paczce, pamiętaj także o naklejeniu odpowiednich oznaczeń, takich jak „góra/dół” czy „ostrożnie szkło”. Dzięki temu będziesz mieć gwarancję, że kurier zauważy, że paczka należy do tych delikatniejszych. Jeśli jednak wysyłany produkt jest wyjątkowo cenny i wartościowy, to warto zastanowić się nad ubezpieczeniem paczki.

Zdjęcie główne: Leone Venter/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*