Unsplash.com
Artykuł sponsorowany
Znalezienie złotego środka między obserwacją rynku i wdrażaniem nowinek technologicznych, a dbaniem o status quo jest jednym z najtrudniejszych zadań osoby zarządzającej aplikacją mobilną. Pod uwagę należy wziąć preferencje i przyzwyczajenia użytkowników, ale też spektrum działań aplikacji, konkurencję, możliwości serwerów… W natłoku informacji dość łatwo przegapić pierwsze znaki ostrzegawcze wskazujące na to, że czas na zmiany. Kiedy modernizacja aplikacji internetowych staje się koniecznością? Poniżej prezentujemy pięć sygnałów – jeśli zauważyłeś choć kilka z nich, zastanów się nad przyszłością swojego narzędzia!
Docierają do Ciebie sygnały o trudności w ładowaniu kolejnych stron, lagach albo nawet zamykaniu się całej aplikacji? To może być Twój pierwszy sygnał ostrzegawczy. Zarówno przestarzały kod, jak i infrastruktura aplikacji wymagająca skalowania powodują spowolnienie działania aplikacji. To powoduje niezadowolenie i frustrację użytkowników, a w dłuższej perspektywie spadek oceny całej aplikacji.
Punkt niejako powiązany z poprzednim, User Interface również może się przedawnić, wpływając negatywnie na User Experience. Być może wystarczy zwykłe odświeżenie szaty graficznej, ale możliwe też, że będziesz musiał zmodernizować cały interfejs, aby zagwarantować jego intuicyjność i dostępność dla wszystkich użytkowników. Warto też zauważyć, że doświadczenie użytkownika zawsze będzie odebrane negatywnie, jeśli aplikacji nagle zawiesi się lub zamknie w trakcie korzystania z niej. Tak jak w poprzednim punkcie, pierwszymi sygnałami ostrzegawczymi są głosy użytkowników i terminy takie jak „trudne do nawigacji” używane w opiniach dotyczących aplikacji.
Jeśli audyt aplikacji wykaże luki w ochronie, jest to sygnał alarmowy, na który należy jak najszybciej zareagować. Bezpieczeństwo danych użytkowników gwarantuje ich zaufanie i lojalność, a bezpieczeństwo danych aplikacji pozwala na jej bezproblemowe działanie i utrudnia pracę potencjalnym hakerom i np. twórcom wirusów, którzy chcieliby zainfekować Twój system i urządzenia użytkowników.
Aplikacje nie istnieją w próżni: jeśli deweloper któregokolwiek systemu, na którym zbudowana jest twoja aplikacja, ogłasza zakończenie wspierania danego produktu, to sygnał, że czas na wprowadzenie zmian. Na szczęście większość deweloperów ogłasza koniec wspierania systemów z dużym wyprzedzeniem. Dzięki temu masz wystarczająco dużo czasu, by przeprowadzić analizę dotychczasowego działania aplikacji, określić realistyczne cele na przyszłość i znaleźć system, który odpowie na te potrzeby.
W tym punkcie warto wspomnieć również o aktualizacjach wynikających z potrzeb zaplecza pracowniczego. Specjaliści IT zazwyczaj posiadają kwalifikacje do nadzorowania aplikacji budowanych tylko z pomocą określonych języków i systemów, a większość dąży do poznawania nowszych, a nie starszych rozwiązań. Z tego względu modernizacja aplikacji może być odpowiedzią na problemy ze znalezieniem specjalistów zapewniających jej bezproblemowe działanie.