Industrialy > Pozycjonowanie

Czym jest SEO i jak może Ci pomóc?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Czym jest SEO i jak może Ci pomóc?

Tworząc swoje miejsce w sieci – bez względu na to, czy mowa o prostym blogu, dużym serwisie, czy też sklepie internetowym – z pewnością zależy nam na dobrej widoczności w wyszukiwarkach.

Część osób ma świadomość tego, że poza odpowiednią reklamą, równie istotne jest właściwe pozycjonowanie strony internetowej, jednak nie wszyscy wiedzą, co ten termin oznacza i z czym się wiąże. Przyjrzyjmy się zatem bliżej, jaka jest definicja SEO oraz w jaki sposób wykorzystać te działania w praktyce.

SEO – co to takiego?

Sam termin SEO pochodzi z języka angielskiego i jest akronimem frazy Search Engine Optimization, oznaczającym optymalizację wyszukiwarki. Pod tym enigmatycznie brzmiącym hasłem kryje się szereg czynności, które mają na celu pojawienie się naszej strony internetowej jak najwyżej listy wyników wyszukiwania. Jednym ze sposobów optymalizacji jest poprawa kodu witryny, by był on czytelniejszy dla robotów wyszukiwarki, inną drogą – którą można, a nawet trzeba stosować równolegle – jest stosowanie w treściach publikowanych na stronie konkretnych słów lub fraz kluczowych, na jakie chcielibyśmy być wyszukiwani w sieci.

Ponieważ czynności związane z pozycjonowaniem dotyczą różnych aspektów oraz są czasochłonne, może się nimi zająć profesjonalna agencja SEO. W takim przypadku mamy pewność, że osoby pracujące nad pozycjonowaniem naszej strony są na bieżąco ze zmianami algorytmów wyszukiwarki. Co więcej – agencja jest w stanie wykorzystać swoje doświadczenie, by lepiej zadbać o dobrą widoczność naszej działalności w wyszukiwarce Google.

Jak wykorzystać SEO w praktyce?

Niewątpliwie zaletą agencji SEO jest fakt, że pracujący tam fachowcy zajmują się wszystkimi czołowymi platformami stron i sklepów internetowych. Oznacza to, że bez względu na to, czy mamy na myśli pozycjonowanie OpenCart, czy też sklepu opartego na Woocommerce lub strony na WordPressie, możemy liczyć na równie fachowe i profesjonalne podejście do tego zagadnienia.

Wykorzystując SEO w praktyce, warto pamiętać o tym, że pozycjonowanie strony odbywa się zarówno on page, tj. na samej stronie WWW, jak i off page, czyli poza nią. W tym pierwszym przypadku warto tworzyć merytoryczne treści, nie tylko wykorzystując słowa kluczowe, ale też budując odpowiednie nagłówki H1 i H2 oraz wykorzystując takie narzędzia, jak opisy meta czy też tekst alternatywny dla obrazów.

Pozycjonowanie poza stroną można natomiast uskutecznić, zdobywając linki do naszej witryny w godnych zaufania miejscach w Internecie, dzięki czemu roboty wyszukiwarki będą mogły odczytać informację o tym, że treści zawarte na naszej stronie WWW lub sklepie internetowym są uznawane za wartościowe.

Zostaw komentarz
1 Komentarz
  1. Avatar

    Jest wiele sposobów aby wykorzystać seo w praktyce, linkbuilding jest strategią o której warto wspomnieć, a w połączeniu z pozycjonowaniem jest to droga do sukcesu. Pozycjonowanie sklepów https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-sklepow/ jest jednym z lepszych ruchów jakie możesz wykonać dla swojego sklepu, nie dość, że w wyszukiwarce google będziesz na wysokim miejscu to jeszcze dzięki linkbuildingowi twoi klienci będą trafiali z wielu innych miejsc w sieci co zapewni ci ogromny ruch w twoich sklepie.

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *