Industrialy > Oprogramowanie i IT

Co powinna zawierać strona internetowa Twojej firmy

Potrzebujesz ok. 6 min. aby przeczytać ten wpis
Co powinna zawierać strona internetowa Twojej firmy

Sposoby projektowania stron i metody prowadzenia biznesu w obliczu dynamicznie rozwijających się technologii zmieniają się wyjątkowo szybko w ostatnich latach. Internet staje się fundamentem działalności gospodarczej, dlatego Twoja witryna musi być najwyższej jakości.

Jeszcze niedawno biznesowe witryny spełniały wyłącznie rolę cyfrowych wizytówek z najważniejszymi danymi kontaktowymi. Można było znaleźć na nich informacje, czym zajmuje się dana firma, zobaczyć kilka zdjęć reklamowanych produktów i czasem przeczytać trochę aktualności. Dzisiaj strona internetowa firmy to tak naprawdę serce jej sieciowego marketingu. Nie może wyłącznie informować – musi być zachęcająca wizualnie i mądrze zaplanowana, tak żeby jak najszybciej podawać użytkownikowi dane, których szuka. Dobra biznesowa strona internetowa przykuwa uwagę i nie pozostawia klientowi żadnych wątpliwości co do misji firmy i profesjonalizmu, z jakim jej pracownicy podchodzą do zleceń. 

Główne cele dobrej witryny

Prócz gromadzenia różnego rodzaju treści serwis firmowy spełnia wiele innych zadań. Od marketingu przez sprzedaż samą w sobie aż do budowy marki produktu i pracodawcy. Jednak jedną z nadrzędnych funkcji takiej strony jest budowa bazy klientów i generowanie kontaktów sprzedażowych. Taka rozbudowana, cyfrowa wizytówka jest do tego idealną platformą. Chowanie rozbudowanych i interesujących treści w obszarze dostępnym dopiero po rejestracji, newslettery i formularze kontaktowe – wszystkie te funkcjonalności wymagają najczęściej podania przez użytkownika swojego adresu e-mail, a przez to zapewniają pozyskiwanie leadów, czyli właśnie kontaktów sprzedażowych. Biznesowa strona internetowa służy też do zwiększania widoczności i zasięgu w sieci. Poprzez optymalizację witryny pod kontem SEO zwiększasz szansę na pojawienie się jej w wynikach wyszukiwania u szerszej grupy użytkowników. Dzięki pozycjonowaniu wielu potencjalnych klientów trafi na Twoją stronę podczas szukania odpowiedzi na nurtujące ich pytania, nawet jeśli nie mieli wcześniej pojęcia o istnieniu Twojej firmy. 

Branding i funkcjonalności 

Budowa marki, jako kolejne zadanie Twojej witryny, jest niezwykle ważna dla wszelkich działań marketingowych i sprzedażowych. Zakupowe decyzje klientów są często napędzane emocjami. Jeśli odbiorca może identyfikować się z Twoją marką i jej wartościami jest duża szansa, że wpłynie to pozytywnie na jego decyzję o ewentualnym zakupie. Strona firmowa jest idealną platformą, żeby przedstawić pełny obraz swojego produktu oraz marki i wartości, które reprezentuje. Jedną z nich może być pełne wsparcie użytkownika, które jest dla niektórych podstawowym kryterium wyboru danej usługi czy wyrobu.

Strona internetowa jest często głównym węzłem komunikacyjnym między kontrahentami i narzędziem, które przyciąga dotychczasowych klientów. Tym samym może być czynnikiem bezpośrednio wpływającym na ponowne zainteresowanie Twoimi produktami czy usługami tych samych osób. Jeśli prowadzisz większą firmę, warto, żeby Twoja witryna posiadała także moduł wspomagający rekrutację nowych pracowników. Właśnie w tym miejscu opublikujesz ogłoszenia o wakatach, przeprowadzanych szkoleniach czy wspieranych kierunkach studiów. Jeśli jesteś pewien opinii Twoich pracowników co do sposobu pracy firmy, możesz umieścić na tej stronie opisy ich osobistych doświadczeń. Wpływa to wyjątkowo pozytywnie na budowanie marki pracodawcy. Oprócz opinii pracowników, stronę swojej firmy możesz też uzupełnić o referencje i historie klientów, a także najczęściej zadawane pytania. Na swoim firmowym blogu czy witrynie możesz też umieścić poradnik, jak korzystać z Twoich produktów czy usług.

Kilka wskazówek jak to zrobić

Bardzo dużo firm B2B i B2C ma akceptowalne strony internetowe, ale nie zawsze spełniają one wymagania dzisiejszych użytkowników i wyszukiwarek. Czasem wystarczy lekka modyfikacja witryny, dodanie nowych treści i odświeżenie układu serwisu. Niestety niektóre strony są tak przestarzałe pod względem technologii, treści i wyglądu, że wymagają zaprojektowania całości od nowa. Najważniejsze to znać swój target, czyli grupę docelową odbiorców. Znajomość preferencji standardowego klienta pozwoli Ci na spersonalizowanie treści i odpowiednią hierarchizację najważniejszych dla niego informacji.

Przed wprowadzeniem zmian w życie warto sprawdzić dane z systemów analizy ruchów sieciowych, a także skonsultować je z dotychczasowymi użytkownikami. Zgodnie z zasadą “klient ma zawsze rację” warto wziąć ich opinie pod uwagę, nawet jeśli z Twojej perspektywy inne rozwiązanie jest lepsze. Optymalizacja interfejsu użytkownika i “user experience” (ang. ‘doświadczenie użytkownika’) są kluczowe dla jego komfortu, a tym samym dla chęci jego powrotu w przyszłości. Najważniejszą zasadą jest prostota użytkowania serwisu – wszystkie najważniejsze funkcje powinny być łatwe do znalezienia i intuicyjne. Nigdy nie dodawaj użytkownikowi pracy, niech strona sama poprowadzi go do treści, których szuka. 

Technologia i niepowtarzalny design

Współcześni użytkownicy sieci mają bardzo wysokie wymagania. Strony powinny wczytywać się szybko, a przeglądając je na telefonie czy tablecie, nie powinni czuć żadnego dyskomfortu spowodowanego niedostosowanym interfejsem. Nawet cztery czy pięć sekund ładowania witryny jest często zbyt długim czasem oczekiwania, dlatego tak ważna jest tutaj technologia. Jeśli Twoja dotychczasowa strona nie jest responsywna, wolno się wczytuje, brak jej widoku mobilnego czy nawet bezpiecznego szyfrowania, warto pomyśleć o zaprojektowaniu jej od zera. Tyczy się to także designu, który jest tak kluczowy, jak kluczowe jest pierwsze wrażenie. Zbyt dużo tekstu, tabelkowy layout i nieuporządkowana struktura to rzeczy, które odstraszają sporą część potencjalnych klientów.

Nowoczesny design strony odzwierciedla stopień zaangażowania kierownictwa w każdy element tworzący obraz firmy, a co za tym idzie – profesjonalne podejście do każdego projektu i klienta. Dlatego projekt witryny biznesowej powinien być przejrzysty, a jego kolorystyka bliska tej, na której opiera się logo Twojej firmy – wyróżnione w widocznym miejscu. Czcionki, ich rozmiary, kolejne pola tekstowe oraz przyciski powinny być spójne i rozwijać pewną założoną na początku projektowania koncepcję. Atrakcyjny wygląd strony internetowej jest ważny dla każdej firmy, w każdej branży.

Zdjęcie główne artykułu: źródło: Designed by Freepik

Zostaw komentarz
1 Komentarz
Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *