Artykuł sponsorowany
Pozyskiwanie pracowników jest trudnym procesem w wielu firmach, dla których ważny jest wykwalifikowany i wydajny zespół. Rekrutacja często nie należy do najłatwiejszych, zwłaszcza że rynek zmienia się bardzo dynamicznie. Podpowiadamy, jak i gdzie znaleźć wykwalifikowanych pracowników.
Aktualnie głównym medium, za pomocą którego znajduje się pracowników, jest Internet. Wymusza on na pracodawcach inne zachowania niż kiedyś, kiedy poszukiwanie pracowników ograniczało się do przekazania oferty do urzędu pracy czy wywieszenia ogłoszenia na tablicy.
Żeby znaleźć nowego, wykwalifikowanego i wartościowego pracownika, należy dobrze opracować ogłoszenie o pracę. Zbyt krótki i ogólnikowy opis oraz nadmiar wymagań nie zachęcą do składania CV.
Ogłoszenie w Internecie należy zamieścić przede wszystkim w najbardziej popularnych portalach związanych z pracą. Warto też postawić na media społecznościowe i własną stronę internetową. Do mediów społecznościowych, na których warto szukać odpowiednich pracowników, należą przede wszystkim Linkedin i Facebook.
Leasing pracowników jest bardzo korzystny dla pracodawców, ponieważ wiąże się z absolutnym minimum formalności. Pracodawcy nie muszą mieć osobnego działu HR, żeby zatrudniać pracowników. Rekrutacja osób z zewnętrznej firmy pozwala na elastyczność, a także swobodne zmiany w zatrudnieniu, w zależności od aktualnych potrzeb firmy. Agencje pracy zapewniają pracowników o kompetencjach i wykształceniu adekwatnych do konkretnych stanowisk.
Leasingiem pracowników zajmuje się między innymi agencja pośrednictwa pracy Workafford. Więcej informacji na ten temat dostępnych jest na stronie https://workafford.pl/.
Często pracodawcy zatrudniają specjalistów, którzy pomagają w procesie rekrutacji. Mogą oni przeprowadzać testy psychologiczne, które pomogą sprawdzić, czy kandydaci pasują na dane miejsce. Doradcy mogą też pomóc w pozyskaniu pracowników spełniających konkretne wymagania.
W trakcie weryfikacji kandydatów na dane stanowisko wcale nie trzeba trzymać się szablonowych pytań, które są znane większości osób przygotowujących się do rozmowy kwalifikacyjnej. Najważniejsze dla pracodawcy powinno być to, dlaczego kandydat nie pracuje już na poprzednim stanowisku oraz to, jakie ma oczekiwania wobec pracy. Pytania poboczne także warto zadbać, jednak nie powinno się oczekiwać po nich bardzo oryginalnych odpowiedzi.
Doświadczenie i wykształcenie potencjalnego kandydata jest ważne, jednak warto zastanowić się także nad tym, czy będzie on pasował do profilu firmy. Często zdarza się tak, że nawet najbardziej kompetentne osoby nie są w stanie dogadać się z zespołem. W takim wypadku lepiej jest przeszkolić osobę z potencjałem, która będzie odpowiadała nam charakterem.
Wykwalifikowany, znający swoją wartość pracownik jest na wagę złota. Warto więc stworzyć mu takie warunki pracy, żeby chciał zostać w firmie jak najdłużej. Należy dbać o rozwój pracowników, a więc pracodawca powinien zagwarantować system szkoleń, możliwości podnoszenia kwalifikacji czy kursy nauki języków obcych. Ważne jest też to, żeby pracownik wiedział, że ma szansę na awans i lepszą pozycję w firmie. Jeżeli wkłada w swoje obowiązki dużo pracy, a mimo to nie będzie miał możliwości objęcia wyższego stanowiska, jego motywacja może spadać. Równie istotna jest także atmosfera panująca w pracy oraz korzystna umowa i wynagrodzenie adekwatne do wykonywanych obowiązków, zgodne z kompetencjami i wykształceniem.
Zdjęcie główne: Yan Krukov/pexels.com